نماد رخ در دفینه یابی و گنج یابی

نماد رخ در دفینه یابی و گنج یابی

نماد رخ در دفینه یابی و گنج یابی :نماد رخ یکی از مهم‌ترین نمادها در ایران باستان می باشد. که همواره دارای معانی و مفاهیم زیادی در دفینه یابی می باشد. تفسیر نماد کار ساده ای نیست و نیاز به دانش باستان‌شناسی بسیاری دارد. حتی اگر شما تفسیر این نماد را در اختیار داشته باشید. ممکن است. در پیدا کردن دفینه این نماد به مشکل بر بخورید. زیرا افرادی که این نماز را در اختیار داشتند. پس از تلاش های متعدد و وقت گذاشتن طولانی مدت برای نماد موفق به پیدا کردن دفینه این نماد شدند. دفینه یابی این نماد به عوامل بسیاری بستگی دارد.

از جمله شرایط آب و هوایی و جوی منطقه شرایط خاک بر قدمت نماد می باشد. اگر این نماد بسیار مکدر و مخدوش بود مربوط به دوران های بسیار قدیمی می باشد. و تفسیر کردن آن بسیار مشکل می باشد. و حتماً باید از یک کارشناس مخصوص دفینه یابی در محل بهره برد. اگر چه دفینه یابی این‌روزها علمی است. که اکثر کارشناسان آن را در اختیار دارند. اما پیدا کردن دفینه همچنان مشکل اصلی کاوشگران میباشد.

در این تفسیر نماد رخ انسان امده که شما باید اندزه نماد را در نظر بگرید. اگر بسیار بزرگ بود شما باید در شما جهت نگاه این نماد را با یک دستگاه فلزیاب مورد بررسی قرار دهید. دفینه این نماد بسیار عظیم است و در اوردن ان بسیار سخت است. لازم به ذکز است به شما بگوییم که کاوشگران زیادی به این نماد دست یافته اند. اما فقط تعداد کمی موفق به پیدا کردن گنیجنه این نماد شده اند. شاید شما جزو آن دسته افرادی باشید که که دفینه را پیدا میکنید.

نماد رخ در دفینه یابی و گنج یابی

نماد رخ در گنج یابی

هر جا که چهره نیمرخ یا تمام رخ مشاهده کردید. باید نگاه چهره را دنبال کرده و دنبال آثار دوم باشید.

که معمولا نماد آثار دوم یا کاسه است. یا به صورت بت حیوانات است. رخ ها و صورت ها جزء یکی از

مهمترین نمادهای باستانی میباشند؛ که برخی از آنها برای دفینه گذاری کاربرد داشته اند، و برخی به

خاطر مضامین دیگر باستانی کاربرد. داشته اند! همه رخ ها نشان قطعی دفینه نیستند. و این نکته ایست

که اکثراً از آن غافل هستند، زیرا رخ ها در مسیر معابد‌ مهرپرستی و میترایس نیز ساخته میشدند. و

اکثر این معابد نیز (در برخی دوران باستان) درکوه ها و مناطق کوهستانی بود!

 

بررسی نماد رخ در دفینه یابی :

نشانه رخ به احتمال زیاد مربوط به دوره اشکانی یا سلوکی میباشد. فقط به یاد داشته باشید اشکانیان دردوران تاریخ از گنج و دفینه های آنچنانی برخوردار نبوده اند. اشیا مشکونه آنان اکثریت دارای عیار پایین یا کلا مس هستند .

این پیام برای باستان شناسان و گنج پژوهان است. که فقط مقبره های و دفینه های پادشاهان اشکانیان طلا دارند ما بقیه یا طلای عیار پایین هستند یا مس هستند. ولی سلوکیان بر عکس دارای پهلوانان وسرداران زیادی که از طلا های زیاد و ارزشمندی برخوردار بوده اند هستند.

نشانه صورت و نیم رخ انسان نشان دهنده یک مقبره رده بالا و بسیار ارزشمند است هر چند اشکانی یاسلوکی باشد. و برای یافتن مقبره باید به جهت نگاه آن رفت در بعضی مواقع از  تومولوسها استفاده شده.که در این حالت باید قانون تومولوس ها و تپه های باستانی را بدانیم  ودر بعضی اوقات نیز مقبره نزدیک خوده نشانه است.

 

نماد رخ در چند حالت عبارتند از:

رخهایی با ابعاد بزرگ که در نوک کوهها تراشیده میشدند.
رخهایی که در ورودی مکانی تراشیده میشند.
رخهایی با ابعاد کوچک که در کمر کوهها یا در رگه های سنگی کوه تراشیده میشدند.
زخمهایی که به منظور خزانه یا دفینه فردی تراشیده میشدند.

در بالای کوهها اغلب مشاهده شده که رخ انسانی با ابعاد بسیار بزرگ اندازه تقریبا یک ساختمان دو طبقه تراش خورده است.
که این رخها را میتوان به مقبره پادشاهان با موبدان و مغها نسبت داد.

نماد رخ انسان در دفینه یابی و رخ مقبره ای.در حوالی همان رخ مقبره ای قرار دارد بیشتر در زیر سر یا پایین گوش میتوان سنگهای مثلثی شکلی پیدا کرد. که ورودی مقبره هست که با سنگ و ساروج پلمپ گردیده است.
اما در بعضی مکانها مانند معابد یا نیایشگاها یا حتی کاخها در جلوی درب ورودی آنها دیده میشود.
که گاها با ترکیبی از موجودات افسانه ای بالدار تراشیده شده است.
در اینجا درمیابیم که رخ در دروازه اصلی معبد یا کاخ هستیم.

 نماد رخ کمتر از چهار متر

اما در بعضی از مناطق رخهایی هستند که اندازه آنها از چهار متر کمتر است.و این نوع از رخها در زیر گردن یا بغل گوش خود ورودی دارند که اگر وارد شوید.درواقع وارد یک غار شدید که محلی برای نیایش بتها یا مقبره افراد مهم هست و دارای نذورات و اموال با ارزشی هستند.

رخهایی که به منظور خزانه یا دفینه فردی تراشیده شده اند حتما و حتما با علائم دیگری همراه هستند.که میتوان با توجه به آن علائم تفسیر کامل و نظر قطعی داد.
علائم دیگر همراه رخ می توانند مسیر دفینه را تغییر دهند.

کوه هایی هم وجود دارند که رخ انسان همراه با نیم تنه اش یا بدن کاملش تراش خورده است.که در اینجا ما با یک بت بزرگ همراه هستیم که در گذشته مورد ستایش قرار گرفته است.در اینجا نیز محلی برای دفن ویا پنهان کردن نذورات و هدایا به خدایان هست. ما باید در زیر پاها یا نیم تنه آن حفاری کنیم.

جمع بندی در مورد نماد رخ در دفینه یابی :

نماد رخ در دفینه یابی را اگر به دید نشانه ای برای دفینه به آن نگاه کنیم؛ باید حتماً بجهت برسی دخمه ، مقبره ،دفینه انفرادی و یا خزانه ها مورد برسی از لحاظ علائم و نشانه های دیگر قرار بدهیم! ممکن است.

در یک تصویر دو رخ وجود داشته باشد.که روی هریک به سمتی است. پس نمیتوان به جدیت گفت که محل نگاه رخ محل دفینه است. و یا هرکجا رخ نگاه میکند، محل قرار گیری دفینه است! در برخی تصاویر یک رخ وجود دارد که دیدی مستقیم دارد. و روی بدنه سنگ اطراف نیز علائمی حک شده است که میتواند مهمو تفسیری بسزا داشته باشد! همیشه باید نمادها و علائم بصورت دقیق با کلیه مضامینشان مورد برسی قرار بگیرند.

 

تفسیر نماد رخ انسان در گنج یابی

چون رخها بیشتر طول وعرض بزرگی دارن نیاز به سنگ بزرگی برای ساختنشون هست. رخهایی که در ارتفاع وجود دارن به هیچ عنوان تفسیرش مربوط به این متن نمیشه.

ببینید رخهایی که در سطح صاف وجود دارن روی سطح زمین و تکیه به دیواره کوها وجود دارن رو اول سنگی که رخ روش حکاکی شدرو دقت کنید. و سنگ پشت رخ روهم کاملا برسی کنید ،نمونه ای دیده شده. که خود رخ کاملا درب بوده یعنی سنگرو اوردن جلویه ورودی و نقش رخرو روش تراشیدن و سالها بود. که خیلی از کارشناسهای عزیز میرفتن جلویه دید و چپو راست رخو برسی میکردن و دنبال ورودی مقبره میگشتن وهیچ کس به خود سنگی که رخ روش کارشده بود. دقت نمیکردن ولی مهم رمزگشایی درست این اثاراست.

پس هر نماد رخی رو نباید فقط به سمت روبروشو دیدشو برسی کرد البته رخهایی که از سطح زمین فاصله دان و در ارتفاعات هستن صدرصد با کوه یکی هستن و نقطه کار یا در کنار و بیشتر در روبرویه رخ هست چون غیر قابل حرکت هستن و اصلا نمیشه مثل درب به سمت چپو راست کشیدشون البته, نمونه ای که درموردش گفته شد. هم کار کشیدنش  به دست یکی دونفر انجام نگرفته بلکه از ماشین باربری برای کشیدن و جابجایی درب رخ باید استفاده کرد.

تفسیری دیگر در مورد رخ در گنج یابی

نماد رخ در دفینه یابی و گنج یابی :در  تفسیر دیگری از نماد رخ امده است که اگر نماد به صورت کوچک بر روی سنگ کنده کاری شده بود. اطلاع از یک مقبره  یا ورودی کاخ میدهد که در زیر خاک  مخفی شده. باد شما باید به دنبال هواکش ها و ورودی های ان مقبره بگردید, توجه داشته باشید. که این پروژه یک پروژه عظیم است.

شما باید افرادی که در این کار تجربه زیادی دارند کمک بگیرید. تا بتوانید این دفینه را رمزگشایی کنید. توجه داشته باشید. رخ ها ممکن است گمراه کننده باشند. این نماد  داری تله های مرگبار می باشد. که می تواند کاوشگر را در کسری از ثانیه به کام مرگ بکشاند پس همواره رعایت احتیاط الزامی می باشد .

توجه کنید که تمامی نمادهای تبدیل شده در این وبسایت به صورت نسبی می‌باشند. و شما برای تفسیر دقیق نماد خود باید تصویر آن را به صورت آنلاین برای کارشناسان ما ارسال یا از یک کارشناس از حضور در محل بهره ببرید.

 

برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید فلزیاب ها با کارشناسان شر کت آسیا مدرن در تماس باشید.

یکی از اهداف شرکت آسیا مدرن آگاه سازی در زمینه آثار و علائم گنج به علاقه مندان به گنج یابی و دفینه یابی است .

آدرس کانال تلگرام : @zarshenasan

تلگرام کارشناس : @karshenas_zarshenasan

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب :09197977737

درباره‌ی taladetect

همچنین ببینید

سه سنگ بزرگ در دفينه يابي

سه سنگ بزرگ در دفينه يابي

  همراهان همیشگی و کاربران محترم سایت آسیا مدرن ، همان طور که میدانید. در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Call Now Button