قيمت طلاياب ها

همراهان همیشگی و کاربران محترم سایت آسیا مدرن ، همان طور که میدانید.

در قسمت مقالات سایتمون درباره ی فلزیاب ها و انواع آن توضیحاتی کامل به صورت اختصاصی داده شده است.

و امروز میخواهیم درباره ی قيمت طلاياب ها برای شما توضیحاتی بدیم و اطلاعاتی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

تا خرید کامل تر و بهتری را داشته باشید و با شرکت آسیا مدرن تجربیات بهتری را برای خرید خود کسب کرده باشید .

قيمت طلاياب ها

دستگاه طلایاب چیست؟

دستگاه طلایاب چیست که در بین مردم به اصطلاح به آن گنج یاب نیز گفته می شود.

در واقع یکی از انواع دستگاه های فلزیاب است. “فلزیاب حرارتی راداری” یا “رادار زمینی دستی” که در واقع همان طلایاب می باشد.

یک نوع از فلزیاب است که توانائی پیدا کردن اجسام فلزی با رنگ مشخص را دارد.

در این دستگاه برای فلز طلا یک کد عددی نیز تعریف شده است. که در صورت تشخیص فلز طلا این کد بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایان می شود.

فلزیاب حرارتی راداری یا همان طلایاب در زمان فعالیت خود می تواند. با استفاده از سنسور مادون قرمز خود به همراه سنسور نوری

حرارتی و یا با استفاده از سنسور حرارتی وضعیت الکترومغناطیس از موج، فرکانس طلا یا موج فرکانس فلزات مشابه را تشخیص دهد.

 

 

قيمت طلاياب ها
قيمت طلاياب ها

 

 

دستگاه  فلزیاب حرارتی راداری انواع مختلفی دارد از قبیل :

  •        فلزیاب تصویری
  •        فلزیاب آنتنی
  •        فلزیاب لیزری
  •        فلزیاب سنسوری از نوع فلزیاب فرکانس القایی
  •        فلزیاب جذبی با تنظیمات تفکیک و تشخیص EDIT یا VDI DISC  و سطح و حجم ترشهولد   THRESHOLD یا تارگت ایکس   TARGET X

 

 دیگر مدل های موجود دستگاه طلایاب ها مانند :

فلزیاب مغناطیسی،  فلزیاب ولتاژ القایی، دستگاه مگنتومتر یا مغناطیس سنج نمی تواند. هم ردیف و در گروه فلزیاب حرارتی قرار گیرند. در واقع حرارتی که از طلا یا فلزات دیگر که در دامنه موج فرکانس طلا و فلز مربوطه قرار می گرند.

توسط این دستگاه قادر به شناسایی نمی باشند. اگر این فلزات و طلا در عمق بیشتری باید عملا استفاده از این دستگاه ها بیهوده خواهد بود. و این مدل طلایاب ها قادر به تشخیص این فلزات نخواهند بود.

 

روش کار و ویژگی های فلزیاب حرارتی با صفحه نمایش رنگی

در “رادار زمینی دستی حرارتی” یا “فلزیاب حرارتی راداری” با استفاده از نرم افزار های خاص و پردازش رنگ ها رنگ سطح زمین را که حاصل تغییرات دما و حرارت در روی زمین و لایه‌های زیر زمین است.

را دستگاه می‌تواند با رنگ‌های متفاوت به کاربر نشان دهد. برای نمایش این اطلاعات دستگاه باید وضعیت های مختلفی را بررسی نماید . این وضعیت ها عبارتند از

 

 

 

قيمت طلاياب ها
قيمت طلاياب ها

 

 

 وضعیت حرارت بر فلزیاب

وضعیت حرارت یا دما متعلق به محیط و محلی که قرار است مورد بررسی قرار گیرد.

بر روی جریان هدف یا طلا و تشخیص سیستم طلایاب اثر خواهد گذاشت. تغییرات دما (سرد و گرم شدن )می‌تواند بر روی واکنش و سرعت واکنش دستگاه طلایاب اثر متقابل داشته باشد.

گرمای زیاد باعث بالا رفتن سرعت در واکنش های دستگاه خواهد شد. و در نتیجه باعث کاهش در تشخیص طلا یا هدف می شود

سرمای زیاد باعث پایین آمدن سرعت در عکس‌العمل و واکنش های دستگاه طلایاب خواهد شد. و در نتیجه باعث کاهش نفوذ به عمق یا لایه‌های زمین در فلزیاب میگردد.

 

  اختلاف حرارت

اختلاف حرارت در سطح یا لایه‌های زمین می‌تواند میزان خطا را در طلایاب افزایش دهد.

در صورتی‌که در یک بخش از محل کار در قسمتی از لایه های زمین تغییرات ناگهانی در نوع مواد معدنی یا منابع موجود در آن محل پدید بیاید.  در  ثبت اطلاعات و نمایش درست اطلاعات دستگاه طلایاب  اثر مستقیم خواهد گذاشت.

 

روش کار با دستگاه طلا یاب

با توجه به جنبه تبلیغاتی و فروش مناسب دستگاه های طلایاب. در سال های اخیر معمولا ادعاهایی عجیب نیز توسط فروشندگان این دستگاه ها به گوش می رسد. مثلا دستگاه هایی که ادعا می شود که می توانند. تصاویری از فلزات مدفون شده را نمایش دهند عملا وجود ندارند.

در بهترین حالت شما می توانید بر روی مانیتور دستگاه چند بخش رنگی ببینید. برای همین هم در دستگاه طلا یاب یا همان راداری زمینی حرارتی، کاربر دستگاه باید آموزش های لازم را ببیند تا بتواند به راحتی با دستگاه  کار کند .

البته امروزه می توان با بهره گیری از فناوری های پیشرفته مثل اولتراسونیک. و رادار می توان چنین تصاویری را به صورت مفهومی و نه خیلی دقیق را ایجاد کرد ولی اصل این امر بعید است. که  در تمامی دستگاه های معمولی و موجود در بازار چنین امکانات پیشرفته ای پردازش تصویری موجود باشد.

 

 

 

 

قيمت طلاياب ها
قيمت طلاياب ها

 

 

 

موارد استفاده از دستگاه طلایاب:

از دستگاه طلایاب برای پیدا کردن گنج ها و اشیای قدیمی استفاده می شود.در واقع بیشتر به دلیل اینکه از این دستگاه های برای پیدا کردن  طلا و یا  یافتن سکه های طلای مدفون شده. در دل خاک استفاده شده است به دستگاه طلایاب معروف شده اند .

افرادی که به دنبال یافتن طلا های مدفون شده و گنج های باستانی می باشند، معمولا از دستگاه طلایاب استفاده می کنند.

در فلزیاب های پیشرفته فلزاتی که معمولا قابل تشخیص هستند. به صورت کلی در دو دسته قرار خواهند گرفت  ، این فلزات بر اساس خاصیت های مغناطیسی و نوع واکنش های آنها به فعالیت های مغناطیسی طبقه بندی می شوند.

 

این دو دسته عبارتند از:

۱-دسته اول فلزاتی هستند  که دارای خاصیت مغناطیس شوندگی دارند. وبه آهن رباها واکنش نشان می دهند. مانند فولاد و چدن  و آهن

۲-دسته دوم فلزاتی هستند که قابلیت مغناطیس شوندگی دارند و در واقع نسبت به خودی خود به آهن رباها واکنش نشان نمی دهند وباید در یک فرآیند خاص قرار گیرند تا به آهن رباها واکنش نشان دهند. از این دسته می توان به سرب و قلع و مس و طلا و برنز و برنج و حتی آلومینیوم اشاره کرد.

دستگاه های طلا یاب با بررسی این نوع فلزات و بررسی مقدار و میزان مغناطیس فلزات مختلف قادر به شناسایی خواهند بود .

 

دقت دستگاه های طلایاب

قدرت تشخیص هر دستگاه طلایاب با دیگری متفاوت است. این قدرت میزان تشخیص می تواند از یک بازه درصدی بین ۲۰ الی ۸۰ درصد باشد. در طلایاب های پیشرفته هم حتی نمی توان تشخیص داد. فلزی که پیدا شده است حقیقتا طلا است و یا نقره ، مفرغ و…خواهد بود.

حساسیت دستگاه فلزیاب بسته به جنس انواع فلزات مختلف متفاوت است. قطعا قدرت تشخیص فلزات آهنی با فلزات غیر آهنی برای یک دستگاه فلزیاب فرق می کند. و هر کدام را می تواند در عمق خاصی از سطح زمین شناسایی نماید.

در واقع هر چقدر این خاصیت تشخیص جنس فلز بیشتر باشد. بهتر و بیشتر می توان از این دستگاه فلز یاب به عنوان دستگاه طلا یاب استفاده کرد .

 

طلایاب با ارسال یک میدان مغناطیسی از سیم‌پیچ جستجو به زمین کار می‌کنند. هر شی فلزی (اهداف)درون میدان الکترومغناطیسی به میدان مغناطیسی تبدیل خواهد شد و یک میدان الکترومغناطیسی متعلق به آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

سیم‌پیچ search ردیاب میدان retransmitted را دریافت کرده و با تولید یک پاسخ هدف کاربر را آگاه می‌کند. ردیاب‌های فلزی Minelab قادر به تمیز کردن بین انواع هدف مختلف هستند و می توان آن‌ها را برای نادیده گرفتن اهداف ناخواسته تنظیم کرد.

۱.باتری

باتری قدرت ردیاب را تامین می‌کند.

۲.کادر کنترل

جعبه کنترل حاوی وسایل الکترونیکی طلایاب و گنج یاب است. این همان جایی است که سیگنال انتقال تولید می‌شود و سیگنال دریافتی پردازش می‌شود و به واکنش هدف تبدیل می‌شود.

۳.جستجوی جستجو

سیم‌پیچ ردیاب میدان الکترومغناطیسی را به زمین انتقال می‌دهد و میدان الکترومغناطیسی بازگشتی را از یک هدف دریافت می‌کند.

۴. میدان الکترومغناطیسی (نمایش دیداری فقط – آبی)

امواج الکترومغناطیسی را منتقل می‌کنند تا آن‌ها بتوانند تشخیص داده شوند.

۵.هدف

هدف هر شی فلزی است که می‌تواند توسط یک ردیاب فلزی تشخیص داده شود. در این مثال، هدف شناسایی‌شده گنج است که یک هدف خوب (پذیرفته‌شده)است.

۶.هدف ناخواسته

اهداف ناخواسته معمولا آهنی (جذب به آهن‌ربا)هستند، مانند میخ، اما می‌توانند غیر آهنی باشند، مانند نوک بطری. اگر یابنده طلا قرار است اهداف ناخواسته را رد کند، پاسخ هدف برای آن اهداف تولید نخواهد شد.

۷.دریافت میدان الکترومغناطیسی (نمایش دیداری فقط – زرد)

میدان الکترومغناطیسی دریافت‌شده از اهداف energised تولید می‌شود و توسط سیم‌پیچ جستجو دریافت می‌شود.

۸.واکنش هدف (نمایش دیداری فقط – سبز)

هنگامی که یک هدف خوب (پذیرفته‌شده)تشخیص داده می‌شود، یابنده فلز یک واکنش قابل شنیدن، مانند یک بوق یا تغییر لحن را تولید خواهد کرد. بسیاری از طلایاب های Minelab نیز نمایش بصری اطلاعات هدف را ارایه می‌کنند.

فرکانس

فرکانس یک طلایاب یکی از ویژگی‌های اصلی است که مشخص می‌کند چگونه اهداف خوب می‌توانند شناسایی شوند. به طور کلی، یک یابنده فرکانس منفرد که در فرکانس بالا انتقال می‌یابد، نسبت به اهداف کوچک حساس خواهد بود و یک یابنده فرکانس منفرد که در فرکانس‌های پایین انتقال می‌یابد، عمق بیشتری در اهداف بزرگ خواهد داشت.

موازنه زمین

تراز زمین یک تنظیمات متغیر است که عمق تشخیص را در سطح mineralised افزایش می‌دهد. این زمین ممکن است حاوی نمک‌ها از قبیل شن و ماسه ساحلی یا ذرات ریز آهن مانند زمین قرمز باشد. این مواد معدنی به میدان انتقال یابنده به روشی مشابه که یک هدف انجام می‌دهد، پاسخ می‌دهند.

با توجه به جرم بسیار بزرگ‌تر زمین در مقایسه با یک هدف دفن زباله، اثر می‌تواند به راحتی اهداف کوچک را ماسک کند. برای تصحیح این تنظیمات تراز زمین، سیگنال‌های زمین واکنش دهنده را حذف می‌کند، بنابراین به وضوح سیگنال‌های هدف را می‌شنوید و با سر و صدای زمین منحرف نمی‌شوند.

قيمت طلاياب ها
قيمت طلاياب ها

 

سه نوع اصلی تراز زمین وجود دارد:

۱.دستی دستی – تنظیمات تراز زمین را تنظیم کنید، بنابراین حداقل مقدار سیگنال زمینی شنیده می‌شود.

۲.تراز زمینی خودکار – یابنده به طور خودکار بهترین تنظیمات تراز زمین را تعیین می‌کند. این به سرعت، ساده و دقیق‌تر از تراز دستی تنظیم‌شده زمین است.

۳.ردیابی تعادل زمینی – یابنده به طور مداوم تنظیمات تراز زمینی را هنگام تشخیص خودکار تنظیم می‌کند. این امر تضمین می‌کند که تنظیم تراز زمین همیشه درست است.

طلایاب EAGLE از فن‌آوری‌های پیشرفته اختصاصی برای قابلیت‌های متعادل تعادل زمینی استفاده می‌کنند که نمی توان آن‌ها را با هر ردیاب دیگر تطبیق داد.

تفکیک

تشخیص یک ردیاب فلزی برای شناسایی اهداف دفن‌شده براساس خواص رسانا و یا آهنی است. با تشخیص دقیق یک هدف دفن زباله می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را پیدا کرده.

یا به عنوان آشغال نگاه دارید و به جستجو ادامه دهید. ردیاب صوتی شماره شناسایی هدف (ID هدف)و / یا tones هدف را برای نشان دادن نوع هدفی که شناسایی شده‌است، تولید می‌کنند.

چهار نوع اصلی تفکیک در طلایاب EAGLE وجود دارد:

۱.تفکیک متغیر – ساده‌ترین نوع تفکیک که از یک دستگیره کنترل برای تنظیم سطح تفکیک استفاده می‌کند.

2.تفکیک منفی – امکان پذیرفته شدن انواع هدف خاص را فراهم می‌آورد و یا رد می‌شود.

3. Smartfind – پیشرفته‌ترین اشکال تفکیک. کارت شناسایی هدف براساس خواص رسانا و رسانا در یک صفحه نمایش دو بعدی ترسیم شده‌است. بخش‌های تکی یا قسمت‌های بزرگ‌تر نمایش می‌توانند برای رد کردن اهداف ناخواسته سایه افکنده باشند.

 

 

درس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات   @zarshenasan

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها :  

@karshenas_zarshenasan    

 

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب مهندس کیان پور : ۰۹۱۲۲۳۰۲۲۱۵

جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب دستگاه فلزیاب  خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۸

گنج یابی

 فلزیاب های برتر دنیا

پینترست

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب وانواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید.

درباره‌ی taladetect

همچنین ببینید

فلزیاب Discovery 1100 ساخت امریکا 09196838263 09196838262

فلزیاب Discovery 1100 ساخت امریکا

فلزیاب Discovery 1100 ساخت امریکا فلزیاب Discovery 1100 ساخت شرکت بانتی هانتر امریکا میباشد. استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Call Now Button