فرق یون یاب با ردیاب

فرق یون یاب با ردیاب

یون به آن اتم‌ها یا مولکول‌هایی گفته می‌شود که دارای بار الکتریکی هستند. این بار می‌تواند مثبت یا منفی باشد. فلزات قدیمی مانند نقره، با گذر زمان، شروع به اکسایش می‌کنند. به همین دلیل، در مکان‌هایی که دفینه و گنجینه وجود دارد، یون‌های زیادی تولید می‌شود. کار دستگاه یون‌ یاب، جستجوی یون‌های آزاد در اثر اکسایش فلزات و شناسایی محل وجود این یون‌ها است. با استفاده از دستگاه یون‌ یاب، کاوشگر می‌تواند هواکش خزانه، اتاقک و ورودی و خروجی دفینه را پیدا کند. به طور کلی، یون‌یاب یک دستگاه مکمل و کمک کننده برای پیدا کردن گنج است .

دستگاه ردیاب  (Gold Detector) یا فلزیاب طلا، یک نوع فلزیاب است که برای شناسایی طلا و سایر فلزات زیرزمینی به کار می‌رود. این دستگاه با استفاده از اصول فیزیکی مختلف، از جمله تغییر میدان الکترومغناطیسی، امواج الکترومغناطیسی و تغییر تراوش نور، فلزات را شناسایی می‌کند.

دستگاه‌های ردیاب طلا، برای کاربردهای مختلفی مانند جستجوی طلا در معادن، جستجوی طلا و جواهرات در زیرزمین‌ها و باغ‌ها و جستجوی فلزات در ساختمان‌ها و عمارت‌های قدیمی از آن استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها معمولاً به دلیل قابلیت شناسایی دقیق طلا، برای جستجوی طلا در معادن و سایر محل‌هایی که طلا و فلزات دیگر بالای سطح زمین قرار دارند، بسیار مفید هستند.

فرق یون یاب با ردیاب09196838263 09196838262
فرق یون یاب با ردیاب فروش فلزیاب درسایت طلادتکت

تفاوت دستگاه یون یاب و فلزیاب

دستگاه‌های یون‌ یاب و فلزیاب هر دو ابزارهای مفیدی برای شناسایی فلزات هستند، اما با توجه به اصل کارکرد آن‌ها، دارای تفاوت‌های مهمی هستند.

1- اصل کارکرد: دستگاه فلزیاب برای شناسایی فلزات از فناوری تغییر میدان مغناطیسی و همچنین تشدید الکتریکی استفاده می‌کند، در حالی که دستگاه یون یاب از فناوری تشدید الکتریکی و الکترولیزر برای شناسایی فلزات استفاده می‌کند.

2- نوع فلزات: دستگاه فلزیاب معمولاً برای شناسایی فلزاتی مانند طلا، نقره و برنج استفاده می‌شود، در حالی که دستگاه یون‌یاب می‌تواند فلزاتی مانند آهن، مس، نیکل و آلومینیوم را شناسایی کند.

3- عمق شناسایی:دستگاه فلزیاب معمولاً برای شناسایی فلزات در عمق‌های کمتری نسبت به دستگاه یون‌یاب قابل استفاده است.

فرق یون یاب با ردیاب09196838263 09196838262
فرق یون یاب با ردیاب فروش فلزیاب درسایت طلادتکت

 

تفاوت دستگاه یون یاب و فلزیاب

4- قابلیت تفکیک فلزات: دستگاه یون‌یاب با قابلیت تفکیک بیشتری در بین فلزات مختلف عمل می‌کند و می‌تواند فلزات را با دقت بیشتری شناسایی کند، در حالی که دستگاه فلزیاب فلزات را با دقت کمتری تشخیص می‌دهد.

5- قیمت: دستگاه یون‌یاب معمولاً به دلیل داشتن فناوری پیشرفته‌تر و قابلیت تفکیک بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به دستگاه فلزیاب دارد.

بنابراین، برای انتخاب بین دستگاه یون یاب و فلزیاب و حتی گنج یاب باید از نوع فلزاتی که قصد شناسایی آن‌ها را دارید، عمق مورد نظر و بودجه خود آگاهی داشته باشید.

 

فرق یون یاب با ردیاب09196838263 09196838262
فرق یون یاب با ردیاب فروش فلزیاب درسایت طلادتکت

 

آیا دستگاه یون‌ یاب برای شناسایی فلزات در محیط‌های مرطوب مناسب است؟

دستگاه یون‌یاب برای شناسایی فلزات در محیط‌های مرطوب نهایتاً مناسب نیست، زیرا فناوری تشدید الکتریکی و الکترولیزری که این دستگاه برای شناسایی فلزات استفاده می‌کند، با این محیط‌ها سازگاری ندارد و ممکن است باعث نویز و خطا در نتایج شناسایی فلزات شود.

به طور کلی، دستگاه‌های الکترونیکی برای عملکرد بهینه، به یک محیط خشک و بدون رطوبت نیاز دارند. در صورتی که دستگاه یون‌ یاب در محیط مرطوب استفاده شود، ممکن است باعث کاهش دقت در شناسایی فلزات شود و حتی باعث خرابی دستگاه شود.

بنابراین، برای استفاده از دستگاه یون‌ یاب بهتر است به محیط‌های خشک و بدون رطوبت توجه کرده و از استفاده در محیط‌های مرطوب و آبی خودداری کنید. همچنین، در صورتی که برای شناسایی فلزات در محیط‌های مرطوب نیاز دارید، بهتر است از دستگاه‌هایی که برای کار در شرایط مرطوب طراحی شده‌اند، مانند دستگاه‌های فلزیاب با تکنولوژی پالسی استفاده کنید.

فرق یون یاب با ردیاب09196838263 09196838262
فرق یون یاب با ردیاب فروش فلزیاب درسایت طلادتکت

نحوه کار با یون یاب به شکل زیر است:

  1. شارژ باتری: ابتدا باتری دستگاه را شارژ کنید تا بتوانید به طور کامل از آن استفاده کنید.
  2. روشن کردن دستگاه: دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا دستگاه روشن شود.
  3. انتخاب حالت شناسایی: با توجه به نوع فلزی که می‌خواهید شناسایی کنید، حالت مناسب را انتخاب کنید.
  4. تنظیم حساسیت: با توجه به شرایط محیطی و عمق فلزی که قصد شناسایی آن را دارید، حساسیت دستگاه را تنظیم کنید. این عمل به عمق فلزی که قصد شناسایی آن را دارید و زاویه آن نسبت به سطح زمین بستگی دارد.
  5. شروع به کار: با قرار دادن دستگاه بر روی سطح زمین، شروع به حرکت دادن آن کنید تا دستگاه فلزی را شناسایی کند.
  6. خاموش کردن دستگاه: پس از اتمام کار با دستگاه، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و دستگاه را خاموش کنید.

 

فرق یون یاب با ردیاب09196838263 09196838262
فرق یون یاب با ردیاب فروش فلزیاب درسایت طلادتکت

 

نحوه استفاده از دستگاه ردیاب طلا

استفاده از دستگاه ردیاب طلا به نوع دستگاه و شرایط جستجوی فلزات بستگی دارد. اما در کل، مراحل استفاده از دستگاه ردیاب طلا عبارتند از:

1. مطالعه دستورالعمل: قبل از استفاده از دستگاه ردیاب طلا، باید دستورالعمل و راهنمایی‌های استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید.

2. آماده‌سازی دستگاه: دستگاه را با توجه به دستورالعمل روشن کنید و تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید. برخی دستگاه‌های ردیاب طلا، قابلیت تنظیم حساسیت، عمق و یا حالت‌های مختلف را دارند که باید به دقت تنظیم شوند.

3. شروع جستجو: پس از آماده‌سازی دستگاه، می‌توانید شروع به جستجوی فلزات کنید. برای این کار، دستگاه را به طور مستقیم روی زمین قرار دهید و آن را به آرامی حرکت دهید. در صورتی که دستگاه نشانگر فلزات را فعال دارد، با توجه به نوع و شدت صدای دستگاه، می‌توانید فلزات را تشخیص دهید.

نحوه استفاده از دستگاه ردیاب طلا

4. به دقت جستجو کنید: برای به دست آوردن نتایج بهتر در جستجوی فلزات، باید به دقت و با حوصله جستجو کنید. اگر دستگاه نشانگری ندارد، می‌توانید با استفاده از مغناطیس دستگاه و جا به جایی آن در نزدیکی فلزات، محل وجود آنها را تشخیص دهید.

5. جمع‌آوری فلزات: پس از شناسایی فلزات، می‌توانید به جمع‌آوری آنها بپردازید. برای این کار، با استفاده از ابزاری مانند قلاب یا پایه، فلزات را از زمین برداشته و جمع‌آوری کنید.

در هر صورت، برای استفاده بهینه ازدستگاه فلزیاب بهتر است دستورالعمل و راهنمایی‌های استفاده از آن را به دقت مطالعه کرده و با تمرین و تجربه، به بهترین روش برای جستجوی فلزات در شرایط مختلف برسید.

: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.

جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب دستگاه فلزیاب خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

گنج یابی

اینستاگرام

تلگرام

سوالکده(سوالات متداول فلزیاب)

معرفی نمایندگی خرید و فروش فلزیاب

بهترین گنجیاب و نقطه زن در ایران

خرید از دیجی کالا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید فلزیاب وانواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید

درباره‌ی taladetect

همچنین ببینید

آشنایی با انواع فلزیاب در بازار  09196838263 09196838262

آشنایی با انواع فلزیاب در بازار 

آشنایی با انواع فلزیاب در بازار    آشنایی با انواع فلزیاب در بازار  ؛ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Call Now Button